Selasa, 23 Maret 2010

Ini Pantun Bukan Rayuan. Pantun Lama Kampung Seberang


Ke China sudah
Ke Minang sudah
Aku tak ke Jawa lagi
Kucinta sudah
Kupinang sudah
Aku tak kecewa lagi

(Tinggal nyiapin Mas Kawin terus cabuut !)



Serupa batu
Serupa besi
Aku tak membeli lagi
Kau rupa hantu
Kau rupa dewi
Aku tak peduli lagi

(yang penting cinta ! .... hantu lah hantu, biarin)



Menabuh gendang
Menghibur hati
Aku tak bersedih lagi
Meraih angan
Menata mimpi
Aku tak sendiri lagi

(Horee ! .... Akhirnya laku juga gw ! ... Makasih, Tu !)



Berlayar karam
Berhujan lebat
Aku tak berjalan lagi
Berkabar salam
Berkirim surat
Aku tak membalas lagi

(Ternyata sms-an lebih menarik daripada surat-suratan)



Merangkai pita
Menyulam baju
Masihkah ada benangnya ?
Menanya cinta
Menanya rindu
Masihkah engkau setia ?

(Jangan-jangan sudah diambil orang ..... Ya Tuhan)


Maret 2010

0 komentar:

Posting Komentar